neděle 7. září 2014

Příhody ze školy, No.3

Holahej! Týden se opět s týdnem sešel a já vám přináším, po vynucených dvou měsících přestávky, historky ze školy! Konec konců, to ony by měly být hlavní výplní těchto stran...

Třídní hodina, opakuje se školní řád. "Studenti mají do tělocviku cvičební úbor," čte třídní. Pak zvedne oči od papíru a s úsměvem povídá: "To já si ještě pamatuju, jak se za nás musela nosit ta tílka a modré a červené šortky. A na nohách jarmilky! To můj syn, když šel do první třídy, se na mě zlobil, že má zavazovací boty a trvá mu to, zatímco jeho spolužáci jenom nasadí jarmilky a můžou běžet. Ale já neměla to srdce koupit klukovi takové boty! A to jsem viděla i tak velké, že by je obul tady David!" (pozn. David má 195 cm) A vedle mě se usměje Pepa a uznale praví: "No, to už jsou regulérní jarmily!"
"Studentům je volně otevřená studovna. Pokud nevíte, to je ta malá místnost za šatnami. Tam se kdykoliv můžete uchýlit a..," pokračuje profesorka. Já se zamračím: "Cože ? Tam se můžeme úchylit ?!"
První hodina fyziky s novým profesorem. (pozn. je to starý matfyzák, ale je velmi nadšený pro svou práci a je vidět, jak ho to baví) Vysvětluje, co očekává a co si přeje. "Chci, aby vás to ve škole bavilo a naučili jste se to tady!" mluví velmi nahlas a rázně. "Abyste se doma mohli věnovat, čemu chcete. Hlavně těm důležitým věcem! Tělocvik! Hudba!" a pak úplně zkrotle a jemně: "...a matematika..."
Jedeme ze školy. Já a dva mí komplicové vystoupíme z tramvaje a bavíme se dál. Tu si jeden z nich (pozn. čirá náhoda - byl to David, již známý obr) všimne nedaleko stojícího muže, který, stejně jako já, má modrou košili a sako. Upozorní na něj a když se otočím, konstatuji nadšeně: "He's my apprentice!" David na mě udiveně vyvalí oči. "What ? Eat my appendix ?!"
Hodina anglické konverzace. Náš vynikající profesor se vyptává jedné studentky, jaké byly prázdniny. Zrovna se dozví, že byla kdesi v Německu a že tam měla skvělou zmrzlinu. "Was that like... the big, vanilla Russian ice cream ?" ptá se. Já se zasměju a s ruským akcentem říkám: "No. The only russian ice cream is Vodka ice cream." A Pepa se přidá: "Yes! Some whipped Vodka cream!"
Hodina jazyka českého a literatury. Tématem je Jan Ámos Komenský. S požadavkem vysvětlení napíše profesorka na tabuli slovo pansofie a otočí se na třídu. "Shromáždění veškeré moudrosti a znalostí lidstva," ozývá se s drobnými obměnami z několika lavic. Zatímco vedle mě, Pepa jako vždy perlí: "Áha. Takže to není transsexuál Pan Sofie!"
Stále u Komenského, čteme ukázku a bavíme se o jeho díle Labyrint světa a ráj srdce. "Kdo tedy tím labyrintem Komenského provází ?" ptá se rekapitulačně profesorka."Mámení," zazní odpověď. Já vidím jasnou konverzaci: "Hůůůů! Komenský! Jsem mámení a provedu tě labyrintem! Jsi trochu zdrogovaný, ale neznepokojuj se!"
První letošní návštěva chemické laboratoře, poslední hodina v týdnu. Jsme poučováni o práci s náčiním, zejména o tom, které se dostává do styku s ohněm. "Až budeme mít hotovo, vezměte ten kovový kruh do kleští. Prosím vás, ne do ruk! Ono to nechladne tak rychle," varuje profesorka. A co slyším já ? Hororovou scénu s nebezpečným tělesem o vysoké tepelné setrvačnosti v hlavní roli: "Pomoc, pomoc! Ono to nechladne, ta krychle!"


PS: Vy, co se také vracíte do školy, dávejte na sebe pozor! Kdo ví, kdy vám Pan Sofie bude chtít sníst apendix. ;)

Navyčtenou,
Benda z Monia

4 komentáře:

  1. Krychle jsou vždycky nebezpečné, zvláště když padají na hlavu... Z velké výšky. A mají velkou hmotnost.

    OdpovědětVymazat
  2. Heh. možná to bude obzvláště divné, ale podobnou poznámku o Komenském a jeho díle Labyrint světa a ráj srdce, utrousila spolužačce. Ta pro změnu vapadala, že se smíchy zadusí... Nutno podotknout, že učitelce tento postřeh směšný nepřišel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leckterý pedagog nemá v hlavě legrace na rozdávání...

      Vymazat