neděle 30. listopadu 2014

Příhody ze školy, No. 6

Zdravím lidi světa!
Po jednom měsíci a jednom dni od posledního zaklikání se vracím s talířkem příhod a vtipů. Nevím, čím to, že se mi nedaří přinést domů žádné další komické historky. Tak či tak, zde je to málo, které na vás čekalo už dlouhou dobu.

V hodině chemie věnované uhlovodíkům. "...se získávají při výrobě syntetického benzinu," praví profesorka. Tato volba slov mne něčím zaráží, přemýšlím tedy: "Syntetického benzinu ? On je snad nějaký přírodní ?" A z vedlejší židle se ozve Pepa: "No jasně," a s šibalským úsměvem dodá: "natural."
Má milá se učí na test z biologie a opakuje si bakterie. Vtom se začne hlasitě smát a já, samozřejmě překvapen, co ji mohlo v poznatcích o miniaturních potvůrkách pobavit, se dožaduji vysvětlení. "Tady se píše 'způsobuje krvavý průjem'. Já četla 'hravý průjem'."
Kráčíme (pozn. "my" = já a mých pět blízkých kumpánů a kumpánic) již po škole na zastávku. Jako obvykle žertujeme a, také, jako obvykle, to někdy zaženeme příliš daleko. To už komentuje jedna souputnice slovy: "Ach bože, připletla jsem se do špatné skupiny!" A já se jí se vší vážností podívám do očí. "Je jen jedna špatná skupina," povídám. Ona, překvapená, jen zvedne obočí. "Jaká ?" A se vší dramatičností, kterou mohu, pronesu: "Halogeny!"
Se stejnými lidmi, jen jiný den, se bavíme o něčem zvláštním (a dost možná i děsivém). "Z toho mi běhá mráz po zádech," zavrtí hlavou. "Buď ráda," pravím, "jen si představ, kdyby ti po zádech běhal Děda Mráz!"
A na závěr ještě jedna vzpomínka s mou milou (pozn. která vůbec nesouvisí se školou, ale věřím, že to nevadí). Na jedné ze stěn svého pokoje mám velkou tapisérii zobrazující dva draky jako yin a yang. Nikdy mě nenapadlo přemýšlet o jejich pojmenovávání. Mou milou však ano: "Mohl bys je pojmenovat třeba Ponožka a Punčoška." Váhám - nechci pojmenovat své dva velké rudé asijské draky po zdrobnělinách pedálních oděvů, ale zase tím riskuji vlastní život odporováním ženě. "Ne, to určitě ne," rozhodnu se. "Tak třeba Kain a Abel!" usmívá se na mě. "Víš," odpovídám s viditelným vzdorem, "to by taky nešlo. A víš proč ? Protože to by jeden musel zabít toho druhýho!"

PS: Už nic neslibuji, ale budu se modlit, aby přišel materiál.
PPS: Vánoce přicházejí. Držte se.

Navyčtenou,
Benda z Monia

3 komentáře:

  1. A všechny atomy se stejně nejvíce chtějí podobat nějakému vzácnému plynu. Tuhle pohádku znáš?

    OdpovědětVymazat
  2. Můj názor je takový, že nejhorší skupinou je celá chemie. ehm asi vím jak se cítí vaše slečna kumpánová, taky si občas říkám s kým to trávím volný čas...k tvým článkům mě vždycky vylezou na mysl ty hlášky z hodin, ale vytržené z kontextu jaksi ztrácí na tom švihu, který mají a často bohužel i na vtipu... což mě mrzí...

    OdpovědětVymazat